Ondernemen is denken in mogelijkheden, niet in problemen. Voor een nieuwe blogserie interview ik ondernemers uit Arnhem en omgeving die niet alleen op dappere wijze de crisis het hoofd bieden, maar ook nieuwe initiatieven bedenken om andere mensen te helpen. Lees hier het verhaal van Matthijs Kleinlooh, eigenaar van Love Impact in Arnhem en oprichter van ArtiestKado.nl.
Iets goeds doen
“Love Impact is een creatief bureau, gespecialiseerd in liefdevolle impact. Met creatieve concepten helpen we bedrijven en organisaties om hun verhaal te vertellen, maar willen we hen tegelijkertijd aansporen om vanuit hun eigen merk iets goeds te doen voor de wereld. Een verhaal vertellen met impact, dus. Dit kan bijvoorbeeld aan de hand van een film, een tentoonstelling, een talkshow, maar ook een YouTube-challenge.
On hold door coronacrisis
Ons merkverhaal om iets goed te doen met je merk staat als een huis. Begin van het jaar zijn we hiermee de lucht ingegaan. We kwamen eigenlijk net lekker op stoom en waren met hele gave projecten bezig toen de coronacrisis zich aandiende. In één keer kwam alles on hold te staan. Maar stilstaan als ondernemer is geen optie. Toen ben ik gaan denken: hoe kan ik vanuit mijn eigen merk Love Impact iets goeds doen?
Een van de sectoren die op dit moment zwaar wordt getroffen is de culturele sector. Om mensen die werkzaam in deze branche een steuntje in de rug te geven, ben ik Artiestkado.nl begonnen. Dit is een platform dat cultuur brengt daar waar het nu het hardst nodig is.
Gratis video-optreden
Door een aanvraag te doen op Artiestkado.nl maken mensen kans op een gratis persoonlijk video-optreden van een artiest, om cadeau te doen aan iemand van wie zij vinden dat die het verdient tijdens deze coronacrisis. Dit kan een zangoptreden zijn, maar bijvoorbeeld ook een poëzievoordracht. We hebben een aantal artiesten bereid gevonden om hieraan mee te werken, waaronder zanger Tim Knol en columnist Nico Dijkshoorn.
Rechtstreeks boeken
De artiesten kiezen zelf een aanvraag uit en of ze het optreden gratis willen doen. Wil je zeker zijn van een video-optreden van een bepaalde artiest, dan kun je via de site ook rechtstreeks contact met hem of haar opnemen om een optreden te boeken. Aan dit laatste zitten uiteraard wel kosten vast.
Veel animo
Het concept van een video-optreden boeken bestond nog niet. En wat blijkt: er is veel animo voor. We zijn pas twee weken in de lucht en hebben nu al zo’n twintig aanvragen binnen. Alle opbrengsten gaan rechtstreeks naar de artiesten. Wij verdienen er niets aan.
Geen commercieel belang
Ik ben dit ook niet begonnen vanuit een commercieel belang. ArtiestKado.nl is een stichting die gerund wordt door een aantal vrijwilligers. Alle betrokkenen moeten er op een of andere manier iets aan hebben. Voor mijzelf is dat een stukje PR om straks, als alles weer normaal is, met ArtiestKado.nl onze creativiteit als Love Impact te kunnen laten zien. Ik geloof echt dat je soms iets moet doen voor anderen, gewoon om je horizon te verbreden.”
Ben of ken jij een Arnhemse ondernemer die ook graag zijn verhaal wil vertellen? Of heb je hulp nodig bij het maken en/of delen van content? Neem dan contact met me op!
